Velâyet-i Suğra

  • Velâyeti Suğra (Evliyânın velâyetidir) (İlmi, ilmi Bâtın`dır)
  • “Velâyet”, “nefs“in bilinç yollu hakikatını kavradıktan sonra, takdir edilen ölçüde ve dilenilen şekilde gereğini yaşama hâlidir!.. Allah isimleri arasında “VELΔ isminin anlamının kişinin esmâ formülünde ağırlık kazanmasının sonucudur.

    Varlıkta asâleten var olan ve ebediyyen sürecek olan kemâlât “velâyet“tir. “Nübüvvet” ise “veli”ler içinde üst sınıfı teşkil eder. Cennet yaşamında “nübüvvet” görevi yoktur; onların her biri “velâyet” kemâlâtının en yüksek halleriyle yaşamlarına devam ederler.
  • “Mutmainne” ve “Râdiye”, “Velâyet-i Suğra”dır.

  • “İlim, mâlûma tâbidir“, diyenlerin yanılgısının sebebi de şudur…

    Onlar, aşağıdan yukarıya bakış açısı itibariyle meseleyi çözmeye çalışmışlardır. Daha doğrusu, Velâyet-i Suğra ilmi kemâlâtı ile olayı çözmeye çalışmışlardır.

    Velâyet-i Suğra ilmi itibariyle, halkdan Hakk`a urûc söz konusudur. Nübüvvet ilmi olan Velâyeti Kübrâ`da ise, Hakk`ın halk`a tenezzülü Hakikatı geçerlidir..

    Nübüvvet-i târifiye ilmine ve kemâline sahip Bakâ Billah mertebesindeki İnsan-ı Kâmil indinde, mâlûm, ilm`e tâbidir!.

    Buna mukabil, Velâyet-i Suğra kemâlâtındaki urûca dayalı müşahedede, ilim, mâlûm`a tâbidir… Bunun sebebi, mâlûmun sâbitliğidir. Velâyet-i Suğra mârifetiyle urûc yollu baktığın zaman, mâlûm`un sâbitliğimüşahede edilir.

    Fakat, Nübüvvet`in hakikatı olan Velâyet-i Kübrâ ilmiyle olaya bakıldığı zaman, Zât`ının dışında hiç bir şey mevcut değildir!…

    Bu yüzdendir ki, Zât`ın Zât`ına olan ilmi sonucu dilediği mânâları icâd etmesi, “yok“tan var etmesi söz konusu…

    Dilediğini icâd etmesi, “yok“tan var etmesi gibi cümlelerle işaret ettiğimiz şey, “esmâ mânâ“larıdır!… Ef`âl mertebesini zaten konuşmuyoruz!.

Evliyânın velâyeti

Kavram hakkında henüz bir not alınılmadı.

Şuur

Anlamı Bilinç kendindekilerle farkındalığında olmaktır. Şuur da ise o şeyin idrak ve değerlendirmesi vardır. İslâm terminolojisinde “şûur” ya da bugünkü deyimiyle “bilinç“, “kalp” kelimesiyle, “gönül” kelimesiyle tanımlanır. Hakikati hissetme merkezi.. “Şuur”,

Oku »

Zinâ

Anlamı Evlilik dışı ilişki. Zinâ kelimesinin Devletlere ve o devletlerin hukukuna göre anlamı başkadır, Kur’ân ’a göre başka… Sen hukukçu olarak Medeni Hukuk yönünü bilirsin elbet… Benim, Sisteme karşı sorumluluklarım

Oku »

Ahadiyyet

Ahadiyyeti” târif eden en uygun kelime de “HİÇLİK”tir. “LÂHUT”  fikir kabul etmez! Düşünce, o boyutta “yok” olur! “Ahadiyet” denilen bu mertebe “hiç“liktir! “Allah yerleri ve gökleri yaratmadan evvel altında ve üstünde hava

Oku »

Ahmed Hulûsi'nin Eserlerinin hiçbirinde telif hakkından kaynaklanan herhangi bir tür bedel talebi yoktur.

Ahmed Hulûsi’nin resmi web sitesi www.ahmedhulusi.org, Twitter hesabı: @ahmedhulusi ve facebook hesabı: ahmed-hulusi adresleridir.

Bu adresler dışındaki sosyal iletişim siteleri veya herhangi bir internet sitesinde, www.ahmedhulusi.org adresinden orijinaline sadık kalınarak yapılmış alıntıların dışındaki, Ahmed Hulûsi adı altında yazılan, konuşulan, söylenenlerin hiçbiri Ahmed Hulûsi’ye ait değildir.

 

Allahvesistemi.com Hikmet Şener tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. Mesaj veya hatâ bildirimi için Bildiri Formunu kullanabilirsiniz.