Ğuraf

  • Cennet Makamları.
  • Yüksek köşk-üst seviyede yaşam boyutu.

Furkan 75-) Ülaike yüczevnel ğurfete Bi ma saberu ve yülakkavne fiyha tahıyyeten ve Selâma;
İşte onlar, (dünya-bedensel yaşam şartlarına) sabretmeleri nedeniyle gurfe (yüksek köşk-üst seviyede yaşam boyutu) ile mükâfatlandırılırlar! Orada tahiyye (hayat) ve selâm (Esmâ kuvvelerinin tahakkuku) ile karşılanırlar.

Ankebut 58-) Velleziyne amenu ve amilus salihati le nübevviennehüm minel cenneti ğurefen tecriy min tahtihel enharu halidiyne fiyha* nı`me ecrul amiliyn;
(Hakikatlerine) iman edip imanın gereğini uygulayanlara gelince, kesinlikle onlara cennetten, altlarından nehirler akan yüksek odalar hazırlayacağız… Onlarda sonsuza dek yaşarlar… Çalışanların karşılığı ne güzeldir!

Sebe 37-) Ve ma emvalüküm ve la evladüküm billetiy tukarribüküm ındeNA zülfa illâ men amene ve amile saliha* feülaike lehüm cezauddı`fi Bima amilu ve hüm fiyl ğurufati aminun;
Size indîmizde kurb (Kurbiyet mertebesi-Allah Esmâ`sı özellikleriyle şuurlu tahakkuk mertebesi) oluşturacak olan, ne zenginliğiniz ve ne de evlatlarınızdır; sadece iman edip imanının gereğini uygulayan müstesna… İşte onlara bu çalışmalarının getirisi kat kat arttırılır. Onlar yüksek mertebeler içinde güvendedirler.

 

Zümer 20-) Lakinilleziynettekav Rabbehüm lehüm ğurefün min fevkıha ğurefün mebniyyetün tecriy min tahtihel` enhar* va`dAllah* la yuhlifullahul miy`ad;
Fakat Rablerinden korunanlara gelince, onlar için fevkinde (bilinç boyutunda) bina olunmuş, altlarından nehirler (kendilerinde açığa çıkan ilmin getirisi marifetler) akan ğuraf (cennet makamları) vardır… (Bu) Allah`ın vaadidir… Allah vaadi asla değişmez!

 

 

Kavram hakkında henüz bir not alınılmadı.

Abd

Anlamı Abd, “Kul” ismiyle işaret edilen varlık. “Abd”, ismi “ALLAH” olanın dilediklerini yerine getirmek durumunda olandır. “Abd“, “varoluşunun gereği olan kulluğu yerine getiren” demektir. Genel mânâda “kul”, “köle” anlamınadır. Bu

Oku »

A’mâ – Basiret körlüğü

Anlamı Nefsini tanıyamamış, basiretin gereklerini yerine getirememiş olması, Hak’kı görecek basiretin kör olmasıdır! Gözleri görmeyen değil; basîreti “Sistem ve Düzen”i görmeyen, âmâ’dır!. “Körlük“, gözlerin değil; “basiretlerin” yâni algılama ve değerlendirme

Oku »

Şuur

Anlamı Bilinç kendindekilerle farkındalığında olmaktır. Şuur da ise o şeyin idrak ve değerlendirmesi vardır. İslâm terminolojisinde “şûur” ya da bugünkü deyimiyle “bilinç“, “kalp” kelimesiyle, “gönül” kelimesiyle tanımlanır. Hakikati hissetme merkezi..

Oku »