DOST’TAN DOSTA – 2

Ahmed Hulûsi

  1. Avam (âmâ/kör), beşeriyet kabulüyle Ulûhiyet Kemâlatını görmekten perdeli yaşayandır. Velî, Ulûhiyet Kemâlatı seyri içinde seyreder âlemi.
  2. Kabullerin ve şartlanmalarından ibaret olan varsayım benliğini kurban kesmedikçe mutlak BEN yaşamı Zâhir olmaz, beşerden gayrını göremezsin.
  3. Allâh’a erme işi, korkularının esiri olup gururuyla yaşamaktan vazgeçemeyen benlik sahiplerinin işi değildir. Kıyamazsan başa cana uzak dur!
  4. Kurban kesme sünnet mi vacip mi tartışmaları Rasûlullâh’ın (sav) âhirete intikâlinden çok yıllar sonra başlamış yorumlara dayanır. Kalbe sor!
  5. “Rabbim Allâh” diyebilenin varsayım benliği yok olur, şirk biter, beşeriyet kabulleri sıfırlanır. Aksi şirk ile yaşamdır. Allâh kurtarsın! (Nisa:48)
  6. Yapacağınız en hayırlı iş nedir bilir misiniz? Kurân’dan dilimize yerleşmiş “ŞİRK” kelimesinin gerçek anlamını öğrenmek! Şirk, ateştir!
  7. Bayramınız mübarek olsun diyorum, tüm iman ehline. Allâh indîndeki bayram kavramını yaşamayı nasip etsin cümle mümin kardeşlerimize.
  8. Rum Sûresinin 57. âyeti ne demek istiyor, hangi konuda nasıl bir tespitten ve uyarıdan söz ediyor? “Ölenin kıyameti kopmuştur” hadisine göre düşünsek?
  9. TÜM ANNE-BABALARA UYARIM: Çocuğumuz çok akıllı olacak diye ellerine bebek yaşta verilen elektronik cihazlar onları bağımlı yapıyor.
  10. Elektromanyetik bağımlılığı en müsamalı, fakat çok zararlı bir bağımlılıktır. Elden uzaklaştırılamayan cihazlar bunun açık göstergesidir. En başta unutkanlık, sürekli yorgunluk hissiyatı, gerginlik, hatırlayamama sorunları; sürekli elektromanyetik etkilerin sonucudur kanısındayım.
  11. İnsanlar birinde kendilerinde olmayan enteresan algılar görünce onu hemen velî veya maneviyâtı kuvvetli kişi sanıyorlar. Hele dinî kişi ise… Oysa kişideki bu özellikler beyinin farklı açılımlarından ya da cinnî ilişkilerinden kaynaklanabilir. Asla velâyet işareti değildir. Velâyet hâli yalnızca vahdet yaşantısı sonucu kişide açığa çıkan bir hâldir ki, kerâmet göstermesi de gerekmez. Velî, olağanüstülükler göstermez. Avam olağanüstülükler peşinde koşar. Velî, Allâh’la yaşar, Allâh yeter ona. Ne korkusu kalmıştır ne onu mahzun edecek olay. Kavgasız insandır.
  12. İnsanlardan çıkan çeşitli olağanüstülükler Allâh Esmâsı çeşitliliğindendir. Dinlidede oluşur dinsizde de! Siz yaşantıya bakın. Tutkulu mu? Tutkululuk Allâh ile yaşayamamanın sonucudur. Velîde tutku olmaz. Korkuların çoğunun arkasında da tutku vardır! Kaybetme korkusu, tutkudandır.
  13. Ya YENİLEN ya da ELEN! Allâh sisteminde acıma ve mazeret yoktur! Bu gerçeği fark edemezsen yanmaların bitmez!
  14. Aslı HU nesli HU; denmiş ama cins cinsi çeker, de denmiş! Çekildiğin cinsindendir, çektiğin cinsindendir. Her kuş sürüsüyle uçar; kimlerlesin?
  15. Başkasının hakkını yemek, gasp etmek büyük suçtur çok zararlıdır, bundan vazgeçin. NİYE? Çünkü esas zararı ona değil, kendine verirsin!
  16. Başkasının hakkına el koyan insanlığını yitirip hayvanlaşır! Hayvanlaşma diye, mesh olup maymuna dönme diye, önce karşındakini düşün, denmiş.
  17. Benim olsunların düşüncesinin en büyük zararı “benim hücresine” hapsolmaktır! Sen, benimler hücresine sığmayacak sınırsızın açığa çıkışısın!
  18. Varlıkta her an dilediğini yaratan iken Allâh, dilediğini yaratanı görmemek körlüğüyle yaşamak sonsuz yangınları yaşatır. Şirk körlüktendir!
  19. Ayağın 43 numara iken 41 numara ayakkabıyla dolaşırken çektiğin sıkıntı, acı, ızdırap neyse Hakikatini hissetmiş insanın kabulleri de odur!
  20. Bütün kabullerin temelinde “BENİM”lerin vardır. Cehennem, “benim”lerinden arınma yaşantısı sürecidir. Allâh “benim”lerinden arınmayı nasip ede!
  21. ALLÂH’a ŞİRK KOŞUYORSAN “BENİM”lerinle nasıl bir sonuçla karşılaşırsın? Niçin şirki bağışlamaz? Şirk, “bir ben varım bir de Sen varsın” demektir. (Zumer: 65 ve Nisa: 48)’i oku.
  22. “O her An yeni bir Şandadır.” An an’dan kopuk değildir. An, an üzerine inşa olur. Sünnetullâh bu şekilde Zâhir olur.
  23. Benlikten soyunmamış olan hiçliğini yaşayamaz. Hiçliğini yaşamayanda heplik muhâldir. Hepliğin Zâhir olmadığı NOKTAda “tek kare resim” seyri olmaz.
  24. Kişinin yaratılışında olmayanı ondan beklemek ve istemek kişiye zulümdür. Kimi yaşar, kimi yaşayanın dedikodusuyla tatmini arar!
  25. Fikir sahiplerinin dedikodusuyla ömür tüketmek için yaratılmışa, ne dersen de yaşamında bir şey değişmeyecektir. Sen keyfine bak!
  26. Allâh diyor ki: Ey kulum seni kendim için yarattım, sense kiminlesin? Bu sorudan avamın anladığı farklı, havasınki de hasın ki de! Sizce?
  27. Herkes kendi dünyasında, kendi kurgusu olan karşısındakilerle yaşıyorsa karşısındakinin dünyasından bîhaber, bu yalan dünya değildir de nedir?
  28. En değerli ibadet; Ez Zâhir olan, yüzünü çevirdiğin yerde vechini gördüğün, her an muhatabın olan ALLÂH’ı SEVMEKTİR! Sarıldığın O’dur!
  29. Karşında sana yüzünü gösteren Allâh’ı sevmiyorsan hayalinde yarattığın tanrınla başbaşasın! Fiili hoşuna gitmese de kendisini sevmelisin.
  30. Yalnızca bir düşünür ve yazar olarak düşüncelerimi yazıp anlattığımı sayısız defa vurgulamama ve açıklamama rağmen niçin şeyhlik algısı? Niçin insanlar şeyh olduğum ve tarikatim olduğu algısıyla kandırılıp, düşüncelerimden uzak tutulmaya çalışılıyor, hangi çıkarları baltalıyorum? Birileri çarpıtılmış/örtülmüş söz veya görüntülerle kapı kapı dolaşıp niye “O öcüdür” çocukluğu içindeler, tüm yayınlarım ortada iken!
  31. Hasbiyallâhu veni’mel vekiyl! Hasbiyallâhu la ilahe illâ hu, aleyhi tevekkeltü ve huve Rabbul arşil azîym!
  32. Orlando’daki AVATAR çok boyutlu gösterisi ibret alana çok önemli ders. Gözlüğü takıp koltukla uçuyorsunuz 3D ekran içinde Avatar Dünyasında. Kendinizi bedeninizi unutmuş hâlde bambaşka dünyadasınız. Beyninizin algısına GÖRE yaşadığı o süreçteki dünyası! Mutlak gerçek nedir? Mutlak gerçek, beyninizin o andaki algıladığı dünyayı veritabanınıza GÖRE kurgulayarak size dünyanızı yaratması! 3D gözlük çıkınca bitti! Neyin örneği bu? Gözünüzün devreden çıktığı zamanda da beyniniz tamamen farklı algı içinde farklı dünyanızı oluşturacaktır. Buyurun âhirete!
  33. Kendi geleceğini düşünüp, âhiretini düşünüp kendi sorunlarıyla uğraşmayıp başkalarının dedikodusuyla ömür harcayanları yalnızca seyredin!
  34. Nuru Hûda Rahmetli Medine’li Osman efendi, 1965’te İsrail Türkiye’ye komşu olacak sonra da Amik ovasında büyük savaş olacak demişti. Görelim! Elbette bu olayın gerçekleşmesi için önce İsrail’in TR’ye komşu olması lâzım. Olabilir mi? Ben pek anlamam siyasetten. Yalnızca bir anı!
  35. Bildiklerimi paylaşmak adına ziyaretime gelenlerle ilgili bugüne kadar hiçbir şey yazmadım ve konuşmadım. Toplumun en üst düzeyindendiler. Dinlediler ve olayın bir tarikat konusu olmadığına şahitler. Resimleri yayanın elinde bu değerli insanların da ziyarette çekilmiş fotoları var. Kendilerinin resimlerinin, ses kayıtlarının bir yerlerde yayınlanmasından hoşlanmayacak olanların başkalarınınkini yayınlamaları hoş değil.
  36. Sohbete gelen insanların benzer fikirlerle dostluk kurmaları doğaldır elbette. Konu özel yaşama girdiğinde ise beni hiç ilgilendirmez. Herkes kendi hayatını kendi yolunu kendi aklıyla kendi çizer, sonuçlarını da kendi yaşar. Tâbi olunacak tek kişi Rasûlullâh’tır.
  37. Allâh bir kalpten nurunu çekip karanlıklar içinde bırakırsa; o dilden her türlü yalan, gıybet, iftira saçılmaya başlar. Allâh’a sığınırım!
  38. Uzun yıllardır “Bu bilgileri alın, değerlendirin; sonra da beni terk edin! İşiniz benimle değil, yeryüzüne gelmiş en muhteşem bilinç Muhammed Mustafa a.s. iledir!” başlığı altında bildiklerini paylaşan insan için atılan iftiraları, kurgulanan yalanları vicdanınıza bırakırım. Ya Hasiyb!
  39. Kurân’ın Ruhunu okuyanlar için kadınlar erkeklerle eşit haklara sahiptir. 2. sınıf değildir! Erkekler hazmedebilse!
  40. “Sünnet”ten söz edip duranlar acaba sünnet nedir ne değildir, niyedir; hiç sünnetler üzerine düşünmüşler midir?
  41. Kesin ve net konuşuyorum; ömrüm boyunca tarikatım olmadı. Ne ayin yaptım ne de ayine katıldım. Allâh’ın çirkef iftiralarla sınadığı kulum! 50 yıldır yazdıklarım anlattıklarım net ortada iken, www.ahmedhulusi.org  ve youtube kanalında mevcut iken kitaplarım ortadayken hâlâ mı?
  42. Ne kadar mantık ötesi bir saf soru! Niye Suudi Arabistan değilde ABD’ye gitti? Hangi İslâm ülkesinde düşündüklerini özgürce yayınlayabilirsin?
  43. Aklı ile yaşayıp hesap vereceğine imanı olan, asla zinadan 36 defa şiddetli olan gıybeti yapmaz. Yapıyorsa ya aklı yoktur ya da imanı!
  44. 10 yıl önce, “YENİLEN” kitabımızda ne yazmışız? “NoktaNdaki Kudret” yazısında, insanlara dinin hakikatini çıkarsız anlattığında başına gelecekleri anlatmışız.
  45. Kendine hak gördüğünü eşin ve dostların için de hak görmüyorsan henüz insanlıktan nasibin ulaşmamış!
  46. Herkes bildiği kadarıyla kafasında yarattığı kişiliklere duyduğu sevgi veya nefretle yaşar. Gerçekte, kavgası/sevgisi kendinden kendinedir.
  47. Varoşlarda doğup büyümek kusur değildir. Kusur olan, beynini varoş kabullerinden ve değerlerinden arındırmamak, çağdaş dünyayla tanışmamaktır.
  48. Dualarınız dünyada bırakıp gideceğiniz şeyler için mi yoksa ebeden sizle olacak şeyler için mi?
  49. “SEN”inle ilgili her şeyi Allâh senden seninle yaratıyor! An’ın Allâh tarafından yaratılırken, “Sen”de ben yaptım hissiyatını da oluşturuyor. Gaflet, ben yaptım hissiyatıyla başlıyor; çoğunlukla da yangınlara yol açıyor! “Sizi de fiillerinizi de Allâh yaratır” anlamındaki âyet!
  50. Fâni dünyaya ait ne varsa hepsi ilmin metaforik sûretleridir. Metaforlar fânidir! İlim Bâkî’dir! Sûret Kâbe fâni, ilmi varlığı ise Bâkî’dir. Kâbe, insan beyninin zâhir âlemdeki metaforik sûretidir. Bu yüzdendir ki insan kalbine aynadır. “Her an yetmişbin melek gelir Kâbe’yi tavaf eder ve gider bir daha geri gelmez” hadisi insan beynine ulaşan melekî astrolojik etkilere işaret eder. Ölümü tadan metafor dünyadan kendi metaforik dünyasına geçer. Âmâlıktan kurtulmuş olan ilmin dünyasında, basîret âmâsı metafor dünyasındadır. Beynin bilgiyi/datayı sûretlendirerek kişinin dünyasını oluşturduğunu anlamayanın metaforik dünya ve dünyamız konusunu anlaması imkânsızdır.
  51. Kurân’a göre iman sahibi misiniz? Nisâ:136 ne diyor? Allâh ile BİLLÂH arasındaki fark? Sahabeye “iman edin” deniyor âyette… Tasavvuf diye isimlenmiş Kurân’daki hakikat bilgisine, Nisâ:136 ve İhlâs sûresi işaret eder, birçok âyet yanı sıra. Kaynakları araştırın!
  52. Her hakikati yaşayan aynı hedefi göstermiştir: Kendini tanı, kendinde ara! Yukarıda, ötede, öteNde değil!
  53. İslâm, dedikoduyu gıybeti iftirayı yalanı yasaklamışsa bunun anlamı nedir: SEN KENDİ İŞİNE BAK! Öldüğünde herkes kendi hesabını verecek.
  54. Kişilerin hangi organları ağırlıklı çalışıyorsa, muhatap aldıklarının da o organlarıyla ilgili konuşurlar.
  55. Bizzat şahit olmadığın şeyi anlatmak dedikodudur. Şahit olduğun, fakat anlattığında üzülecekler varsa bu da zinadan 36 kat şiddetli gıybettir! Rasûlullâh’a göre “gıybet zinadan 36 defa şiddetli” ise, gıybet yapanlar ne duruma düşerler? Hiç bunu düşündünüz mü? Gıybete tövbe gerek!
  56. İnsanlardan beklentin olmamışsa, yoksa; korkma! Bu da geçer ya Hu! De ve seyret! Devran döner, sap döner hesap döner! Sel gider kum kalır!
  57. Şahidi olmadığın olay hakkında zannına göre konuşuyorsundur. İnsanların ne yaptığını araştırmak tecessüstür. Herkes kendi hesabını verecek! Beyinler “ölü kardeşinin etini yemek” misaliyle anlatılan gıybetin dehşetini düşünemiyorsa, bırakın dilediğini yapsın. Sonu acı olacak! Allâh beyini kendi Esmâsını Zâhir kılsın, gereğini yaşayasın diye YARATMIŞ, onu dedikodu ve gıybetle harcayana ne yazık! Sana ne başkasından!
  58. Güz geldi yaprak dökümü başladı! Veda ediyor yapraklar. Önce kızarıyor sonra sararıyor sonra terk ediyorlar ağacı. Hüzünle seyrediyorsun.
  59. Şeytanınız sizi başkalarıyla uğraşmaya yönlendirir. Kimsenin hesabı kimseden sorulmayacak. Beynini ve özelliklerini tanımak için varsın!
  60. “Hiç kimse kınadığını, ayıpladığını yaşamadan ölmez!” Rasûlullâh bildirisi.
  61. ….. VES SELÂM!