Bireysel Kulluk

Anlamı

Ahmed Hulûsi

Önce “kulluk” kavramının iki anlamına işaret edelim;

Birinci mânâda “kulluk“, geniş kapsamlı ve “mutlakiyet” ifade eder şekliyledir… Bu gerçek anlama, yukarıda işaret ettiğimiz âyetler toplu olarak değerlendirildiğinde kavuşmaktayız..

Bu mânâda “kulluk“, evrensel sistem içindeki tüm yaratılmışların, “mutlak kulluk” için varedilmiş oldukları; ve her an da buna devam ettiklerini açıklama sadedindedir..

-“CİNLERİ ve iNSANLARI YALNICA KULLUĞUMU YAPMALARI iÇİN YARATTIM..” (51-58)

şeklindeki Kur’ân hükmü buna işaret eder. Buna “fıtrî kulluk” da denir!.

İkinci mânâda izafî-göresel “kulluk” ise, bireyin “Rabbi olan ALLAH`ı farketmesi, O’na kulluk için var olduğunu ve bu görevi yaptığını kavraması ve nihayet bu hâlinin devamı için de her an gene ALLAH`a muhtaç olduğunu hissetmesidir”… Ki bu da “göresel” anlamda, “bireysel kulluktur“…

Kavram hakkında henüz bir not alınılmadı.

Şuur

Anlamı Bilinç kendindekilerle farkındalığında olmaktır. Şuur da ise o şeyin idrak ve değerlendirmesi vardır. İslâm terminolojisinde “şûur” ya da bugünkü deyimiyle “bilinç“, “kalp” kelimesiyle, “gönül” kelimesiyle tanımlanır. Hakikati hissetme merkezi.. “Şuur”,

Oku »

Nefs

Anlamı “NEFS”in anlamı “bilinç sahibi birim”dir.. “Nefs“, varlığını esmâ mertebesinden yani Hakk`ın varlığından alıp “Rubûbiyet Nûru“ndan yaratıldığı için, “yapısının gereği olarak dilediğini yapmak ister ve yapar“… Engel tanımaz!.. Hayır veya

Oku »

Sâlih Amel

Anlamı Amel-i Sâlih. İman edip gereğini uygulamak. İmanın gereği olan fiillere Dinî terminolojide “amel-i sâlih” adı verilir. Detaylı Bilgiler Cennete gidiş olayı, kişinin ameline bağlı değildir… Dinlerler ki Rasûlullah Aleyhisselâm’dan:

Oku »